Logo nedir? Sözcük mazmunı olarak kök önlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan eş yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı oldukça önemlidir. özge taraftan logo dizayn çdüzenışmasını meydana getirecek eş yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin elan çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde faaliyet gösteren kârletmelerin alelumum logoları kesimü simgeleme paha. Lakin yekten çokça kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çdüzenışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, olabilir olduğunca azca adetda renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya makro mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine oranlı olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katısilsile lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat üstelik dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma yürekin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu olgun çok önemlidir.