Kişinin yaneşeliığı cemiyet içinde değeri olan , yetenek, reviş ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değçalışmame meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına reva ) değçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değçalışmatirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler sinein tıpkısıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değçalışmaebilir, lakin sürecin doğbirliı değçalışmamez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birşunca filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değçalışmaikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim, sima sinein dirim boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere reva olabileceği gibi istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri gibi mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise spontane vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yöntem olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, imtihan skorları gibi mergup davranış değçalışmaiklikleridir.